Erfarenhet

Andris erbjuder en genväg till erfarenheter från mer än 30 år i olika roller inom intern, extern kommunikation och ledarskap i välkända svenska och skandinaviska företag och organisationer. Sedan 1994 har han suttit som kommunikationsansvarig i företagsledningar i LFV Arlanda, IBM Sverige, SAS Sverige samt Systembolaget. Han har utvecklat arbetssätt och lagt upp kommunikation som r med sig hela organisationen på resan mot önskade resultat, ökad kundnöjdhet och förbättrad lönsamhetTraditionella metoder har varvats med nya, i syfte att inte bara nå fram utan även att förändra beteenden.  

Fokusområden

Andris har inspirerats av sin far, provinsialläkaren, att se helhetens betydelse. Kropp och själ, miljö och människa – allt hänger ihop och måste ses i ett sammanhang. Detsamma gäller företag och organisationer, som ju är strukturer för mänskligt samarbeteFörst när helheten beaktas, kan kommunikationsstrategier och insatser göra skillnad. Andris betonar den interna kommunikationens avgörande betydelse för framgång. Abstrakta värdeord måste brytas ned i vardagen, så att de vägleder medarbetarna t o m ”en torsdag eftermiddag i november”Andris börjar gärna med en analys av dåtid och nutid för att förstå vem kunden är och vill vara. Utifrån värdegrund och önskat läge finner han tillsammans med kunden lösningar och metoder som ger konkreta, önskade resultat. Nyfiket, inspirerande och med en generositet med egna erfarenheter.

 

 

Andris Bild Mindre